sabaq mai dari mana ?

Apa yang aku perasan sejak hari-hari belakang nih , sifat sabar aku semakin menebal walaupun kadangkala kata makian tu terlepas jugak dalam hati dan sedikit ngomelan dimulut , kira hebat sikit laa kan .Jadi aku berusaha cari punca sebab musabab yang boleh menyebabkan aku jadi seorang yang penyabar (lah kot) dan akhirnya aku dapat cara untuk menjadi sabar .Antaranya :


Bloggrrr.
-Menurut kajian yang dikaji oleh Dokter Sarah, beliau telah mensimpulkan tali yang belog buleh menyebabkan dia menjadi seorang yang penyabar .Mana tak penyabarnya ,setiap kali beliau blogwalking atau dalam bahasa yang dimelayukan iaitu jalan-jalan belog beliau terpaksa menunggu loading dari belog-belog lain dengan sabar .Maka dari itu tahap kesabaran beliau telah meningkat dari 0% ke 1712% hasil dari belogwalking beliau .Dengan itu, teruskan belogwalking anda ke belog-belog yang berkaitan untuk meningkatkan kesabaran anda.

Fesebuk
- Peratus menunjukkan fesebuk atau nama manjanya mukabuku buleh menyebabkan seseorang itu gembira dan sifat sabarnya semakin tinggi. Sebabnya dalam setahun adalaa dalam 4 kali fesebuk akan menukarkan wajahnya dalam menampakkan rupanya cantik la kononnya. Selain tuu ,fesebuk jugak menyebabkan sifat sabar dalam diri semakin meninggi dengan melihat abang-abang yang hensem benau dan kakak-kakak serta adik-adik yang makin hari makin comel. Dengan itu tahap kesabaran meningkat dari 0% ke 89% saja .

fesebuk ceni meningkatkan kesabaran dak ?hahak
Twitter 
- Sapa yang ada twitter ? Ce angkat ibu jari sikit alolo comei nya macam dr. rozmey. Sapa yang ada twitter mesti faham kan yang twitter buleh meningkatkan kesabaran dengan twitnya .Cuba bayangkan ang twit satu status lusa baru ada yang reply tu pun kalau ada kalau tak dak ang syok sendiri la tuu .kahkah maka tahap kesabaran ang disitu dah dibalas .kehkeh .

Last tak berapa nak last .

Youtube
- Kesabaran akan semakin menebal kalau kita melayari youtube .sapa pengguna streamix? habaq mai sikit .takat nak belayaq kat youtube nak tengok Nora Elena ulang-ulang tu tak payah duk berangan laa nak tengok dari episod 1 sampai 12 .paling koman pun sampai episod 3 ja dia mampu buffering .Maka dengan itu tahap kesabaran yang tinggi menjadi semakin tinggi dengan menutup teruih channel youtube .tudiaa haha.

Tu jalah punca dari mana mai perasaan sabaq .Malas nak meroyan lagi .Tahap kesabaran aku dah tebai sangat la nih .kbai ^^.

8 comments:

C i k P i p i T e m b a m said...

haha , dh mmg pun.. paling bengang bila dok bukak blog org punyelah loading lama.. pastu kaler2 byk pening kepala cek naaa... berputaq putaq. that's y blog cek putih pink ja.. hakhak... nk gak comei sikit letak pink :P

Tropical Ice Cream said...

haha .yg tu keimanan kena kuat kehkeh

Nana Annel said...

ang perlu maintain rock untuk mngelakkn terbatal iman :)

Tropical Ice Cream said...

haha apa aku xcukup rock kah ?xpa nnt nak suruh mak cik rokiah ajaq bagi rock :D

Ban said...

kasi gegar sama oarag penang>>haha

Tropical Ice Cream said...

uihh gegaq iman ka haha ^^

iAmCekbolat said...

wey2.. cunnnn ! haha.. iman kena maintain cun wehh.. nk hbaq kt hiang la ken.. hehe :P

Tropical Ice Cream said...

perghh nnt wa tambah keimanan .^^